Onze klanten aan het woord

 

“In de loop der jaren is me duidelijk geworden dat niet alleen de harde cijfers van belang zijn om de stand van inzetbaarheid te meten in een organisatie maar ook dat we de cijfers leren zien als ingang voor het lastiger werk: de vertaalslag van feiten naar de beleving van gezondheid en inzetbaarheid op de werkvloer. Juist bij Vernet, een cijferorganisatie dacht ik oorspronkelijk altijd, wordt hard gewerkt aan deze verbinding.

Of het nu gaat om een thema als het zelforganiseren van inzetbaarheid en verzuim, over fysieke of psychosociale arbeidsbelasting of over verrassende initiatieven bij onze collega-organisaties, er is een soort laagdrempelige, vriendelijke (soms) letterlijke toegang tot Vernet waarbij nadruk ligt op dialoog, leren van elkaar, interpreteren van cijfers. Op deze manier worden kennis en ervaring met elkaar in verbinding gebracht.”

Anne Coucke – Specialist HRM bij Ipse de Bruggen

 

 

“Het Vernet Netwerk geeft mij de mogelijkheid om te sparren met deskundigen van andere organisaties. Onder de bezielende leiding van Marieke voorzien we elkaar van ideeën en werken we aan de ontwikkeling van concrete toepassingen. Voor mij levert dit inspiratie op om te blijven innoveren.”

Tineke van Wijlandt – Personeelsadviseur Interne Bedrijfsgezondheid bij Zorgspectrum Het Zand, nr. 2 in de Vernet Health Ranking van 2015 en 2016

 

 

“De kwartaal rapportage van Vernet behoort bij AxionContinu al jaren tot de vaste set van management rapportages.  Naast een duidelijk beeld van onze eigen organisatie is het een goed instrument om te zien hoe wij het doen ten opzichte van de branche en de regio.

Met behulp van Versys is het mogelijk om zelf in te zoomen op het verzuim vanuit verschillende invalshoeken. En dat alles door het simpelweg uploaden van een bestand eens per maand. Met een minimale inspanning van onze kant ontvangen we een zeer uitgebreide, bruikbare en waardevolle rapportage terug.

Vernet ontwikkelt de rapportages verder door door het organiseren van co-creatiegroepen waar, d.m.v. brainstormsessies en in gesprek gaan met de gebruikers, steeds geprobeerd wordt in te spelen op de behoefte van de doelgroep. Het delen van kennis staat hoog in het vaandel bij Vernet. De LinkedIn groepen en de webinars zijn daar mooie voorbeelden van.”

Caroline van der Wel – Ligteringen – Senior Projectleider HR bij AxionContinu

 

 

“WoonZorgcentra Haaglanden werkt inmiddels geruim een jaar samen met Vernet. We zijn blij met de overzichtelijke kwartaalrapportages en de betrouwbare benchmarkgegevens.
Het inspireert ons en daagt ons uit om in het “goede” kwadrant (laag verzuimpercentage en lage meldingsfrequentie) te zitten of te komen.

Naast de rapportages worden er regelmatig bijeenkomsten georganiseerd om te leren van elkaar. Deze bijeenkomsten helpen ons bij het ontwikkelen van ons verzuimbeleid. Je hoort over trends en best practices, maar ook over wat er mis kan gaan.

Op verzoek van enkele klanten heeft Vernet bovendien ViewerPlus ontwikkeld. Dit is een kwartaalrapportage, waarin de resultaten van onze locaties worden getoond. Zo kunnen we ook intern benchmarken en zien we waar binnen het bedrijf de knelpunten zitten. Omdat deze ViewerPlus rapportage uiteraard pas na de afsluiting van een kwartaal beschikbaar is, hebben wij nu Versys aangeschaft. Een rapportagesysteem van Vernet, waarmee je zelf betrouwbare overzichten kunt genereren. Dit is een van de middelen om pro-actief met het verzuim om te gaan en betrouwbare managementrapportages te kunnen bieden aan ons management.”

Marjan Wedemeier – Teamleider Werk & Begeleiding bij WoonZorgcentra Haaglanden

 

Meer weten?

 

Ben je nieuwsgierig hoe Vernet jou kan helpen de inzetbaarheid van je medewerkers te vergroten?

Wij gaan graag met je in gesprek om te verkennen wat de mogelijkheden zijn.

Bel of mail ons gerust of vul onderstaand contactformulier in, dan nemen we contact op met jou.

 

 

Contactformulier